Saturday 29 January 2011

Tiada Yang Menang Dan Kalah

Alhamdulillah kerana telah mengurniakan kepada kita nikmat yang paling terbesar iaitu iman dan islam. Selawat dan salam kepada junjungan mulia Nabi Muhammad SAW, para sahabat Baginda serta ahli keluarga Baginda.

Pada hari Selasa yang lepas iaitu pada 25 Januari 2011 Ma'ahad Al-Munir telah mengadakan pertandingan nasyid dan sketsa. Pertandingan ini bukan diadakan atas tujuan hiburan semata-mata tetapi ingin menjadikan ia sebagai bukti bahawa Islam tidak pernah menghalang hiburan asalkan hiburan itu tidak mempunyai perkara-perkara yang tidak diakui oleh hukum syarak.

Pertandingan berlangsung selama 2 jam lebih dengan melibatkan semua ahli-ahli Ma'ahad Al-Munir. Pertandingan ini juga menyaksikan setiap ahli tampil dengan kreativiti yang tersendiri dalam pertandingan nasyid dan sketsa. Ada sketsa yang menghiburkan dan ada juga yang menyedihkan.

Kesimpulannya, setiap ahli telah memberi usaha yang paling terbaik dalam setiap pertandingan. Tiada yang menang dan kalah dalam pertandingan ini. Saya mengucapkan tahniah kepada semua ahli dan mendoakan semoga kalian semua istiqamah dalam perjuangan.


Muhammad Ashraf Bin Shamil
Timbalan Presiden,
Persatuan Mahasiswa Al-Munir (PEMUNIR)

No comments:

Post a Comment